sobota, 21 lipca 2012

Tortilla z szynką i peperoni






















Kolejny pomysł na szybką przekąskę z tortillą w roli głównej. Zrobione trochę na zasadzie wygrzebanych składników w lodówce niż przemyślanego przepisu, ale bardzo dobre i szybkie.

Całkiem niedawno odkryłem, że ilość p w peperoni jest ważna. Otóż peperoni pisane przez jedno p dotyczy papryki, zaś pepperoni przez dwa p odnosi się do włoskiej kiełbasy. Zawsze mi to sprawiało problem, bo zamawiając pizzę pepperoni oczekiwałem papryczek, a dostawałem kiełbasę ;) Teraz będę mądrzejszy i będę liczył ilość p w peperoni ;) Dla jasności, w mojej tortilli jest papryka peperoni, lekko pikantna, marynowana, zielona papryczka w długich strączkach. 

Składniki (1 porcja):
  • 1 placek tortilli
  • 3 plasterki szynki konserwowej
  • liść sałaty
  • kilka plasterków papryki czerwonej
  • kilka papryczek peperoni
  • łyżka kaparów
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka chrzanu
  • sól
 
Przygotowanie:
Jogurt mieszamy z chrzanem i solą. Przygotowanym sosem smarujemy tortillę. Szynkę i sałatę (w tym przypadku rzymską) kroimy w paski, układamy na sosie. Dodajemy paprykę, peperoni i kapary. Zwijamy w rulon i podsmażamy na suchej patelni przez 2 minuty z każdej strony, żeby placek ładnie się przypiekł. Przekrajamy na pół pod skosem i podajemy.
Można zrezygnować z kaparów, jeśli nie lubimy. Smak można podkręcić zastępując peperoni marynowaną papryczką jalapeno, która jest dużo ostrzejsza. 



6 komentarzy:

  1. Tomek, normalnie mnie katujesz tym przepisem;) Wiesz, że wciąż szukam idealnego przepisu na bezglutenową tortillę;)
    A z miłą chęcią zjadłabym Twoją:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas w sklepach nie można kupić tortilli kukurydzianych? Chociaż pewnie nawet jeśli są to i tak z dodatkiem mąki pszennej.

      Usuń
  2. hmmm... i znów kuszące danie.. Tortilli nigdy dość! Mam w szafce piękne pełnoziarniste, czas po nie sięgnąć ;))))

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę, nie miałam zielonego pojęcia, że ilość "p" ma znaczenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tortille, fajny pomysł na wyzbycie się resztek lodówkowych:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Proszę podpisz się, jeśli komentujesz anonimowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...