wtorek, 3 lipca 2012

Mrożona herbata dla dorosłych





















Ostatnio dodałem 2 przepisy na schłodzone napoje, które mogą pić wszyscy. Dziś herbatka tylko dla dorosłych. Jeśli tylko mamy w domu rum i sok z cytryny (lub nawet kwasek cytrynowy) to możemy ten drink zrobić zawsze. Często mam problem właśnie z dodatkiem do procentów, a nie z samymi procentami. Zawsze znajdzie się coś w barku, ale w lodówce już nie. Wtedy kombinuję z drinkami na bazie tego co jest pod ręką. Dziś znalazłem rum, niestety w lodówce tylko wodę i mleko, żadne raczej nie nadawało się do drinka. Ale szybko do głowy przyszła mi mrożona herbata, później herbata z rumem i tak powstał dzisiejszy drink.

Składniki (1 porcja, dość spora, jak widać na zdjęciu):
  • ok. szklanki mocnej herbaty (użyłem Sagi w ekspresówkach)
  • 1,5 łyżki cukru brązowego
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 50ml ciemnego rumu
  • 25ml Triple Sec
(trochę bez sensu jest podawać kaloryczność drinków, ale co tam :P )
Przygotowanie:
Największy problem stwarza przygotowanie herbaty w szybkim tempie. Niestety musimy poczekać aż przestygnie, można ją wstawić na 15min do zamrażalnika, wtedy szybko przestygnie. Albo po prostu przygotować wcześniej. Trzeba w niej rozpuścić cukier. Do szklanki wlewamy rum, triple sec i sok z cytryny. Jeśli nie mamy soku można użyć kwasku cytrynowego i rozpuścić go w herbacie. Można zrezygnować z likieru, jeśli go nie mamy, zamiast tego można dodać trochę więcej rumu i cukru. Do alkoholu dodajemy sporo lodu, zalewamy herbatą, mieszamy i pijemy :)


4 komentarze:

  1. Panie Tomaszu wchodząc tu i widząc że herbata mrożona dla dorosłych to zastanawiałem się o co w tym chodzi. Teraz już wiem :) Ja osobiście muszę się przyznać, że mam straszną słabość do herbat mrożonych https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/ice-tea-pl szczególnie o smaku brzoskwiniowym. I nie muszę stosować żadnych ulepszaczy, gdyż jej smak jej doskonale mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Herbata dla dorosłych brzmi dosyć odważnie, ale w sumie dzieci czasami tylko piją herbatę - wiem to z własnego doświadczenia. Jak dla mnie bezapelacyjna jest do tej pory herbata od https://big-active.pl/ gdyż wiem jak bardzo dobrze smakuje i do tego jest multum wyboru co mnie niezmiernie cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka mrożona herbata na upalne wieczory jak znalazł :). W domu robię podobną i podaję w specjalnych szklankach, które swego czasu kupiłem na https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/kubki-i-szklanki. Szklanki składają się z podwójnej ścianki, dzięki czemu napój zachowuje odpowiednią temperaturę na długi czas.

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Proszę podpisz się, jeśli komentujesz anonimowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...