czwartek, 22 listopada 2012

Zawijaniec z kurczaka

Dziś mam dla Was propozycję na prosty, ale efektownie wyglądający obiad. Do łask wróciło ciasto francuskie. Niestety nadal nie mam kiedy zabrać się za zrobienie go samemu w domu, więc bazuję na kupnym. Pomysł na taką roladę przyszedł mi do głowy przypadkiem i spodobał na tyle, że od razu został wcielony w życie. Samo przygotowanie jest bardzo proste i zajmuje dosłownie parę chwil. Później pół godziny w piekarniku i mamy gotowy obiad, do którego wystarczy podać jakąś prostą sałatkę, bo mięso i węglowodany mamy już w zestawie.


Składniki (1 porcja):
100 piersi z kurczaka
pasek ciasta francuskiego
1 korniszon
sól, rozmaryn, pieprz cayenne
Przygotowanie:
Rozbijamy pierś z kurczaka i rozcinamy na pół, by stworzyć jeden długi pasek. Odcinamy kawałek francuskiego ciasta o wielkości zbliżonej do naszego przygotowanego mięsa. Korniszona kroimy w cienkie plasterki. Mięso przyprawiamy z obu stron solą, pieprzem cayenne i rozmarynem, układamy na cieście, a na mięsie kładziemy plasterki ogórka. Całość zwijamy w roladkę. Pieczemy przez około 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Podajemy z sałatką. U mnie była to roszponka z prostym vinegretem.





16 komentarzy:

  1. Ale fajne danie i jakie pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. to nie zawijaniec, ty stworzyłeś różyczkę:) jak ładnie ci to wyszło:) prosty patent, a efekt niesamowity:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, jakoś brakowało mi dobrego określenia na to :)

      Usuń
  3. faktycznie, wygląda bardzo efektywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na pyszne i bardzo efektowne danie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysl i produkt koncowy :) Aga

    OdpowiedzUsuń
  6. ale cudo :) lubię takie proste i szybkie przekąski i jeszcze ta roszponka - strzał w dziesiatkę!!! muszę chyba kupić przy najbliższej okazji, bo bardzo ją lubię, a dawno już nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie następna będzie rukola, bo dawno nie jadłem, a lubię jej pieprzowy smak :)

      Usuń
  7. bardzo ladnie wyglada :) ja bym tam dodala jeszcze odrobine sera, bo ser uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam ser, na pewno by nie zaszkodził :)

      Usuń
  8. Wygląda perfekcyjnie, a smakuje jeszcze lepiej :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo efektowne i eleganckie , idealne na wykwintną kolację:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie czemu nie, efekt wow będzie osiągnięty, a nikt nie musi wiedzieć, że roboty przy tym dużo nie było ;)

      Usuń
  10. Mało pracy, świetny efekt :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniały pomysł ;)
    lubię wszystko co zapieczone w cieście francuskim.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Proszę podpisz się, jeśli komentujesz anonimowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...