czwartek, 8 listopada 2012

Sałatka z selera z ananasem i czosnkiem

Ponieważ po ostatnich eksperymentach z dodatkiem ananasa zostało mi pół puszki, postanowiłem przygotować sałatkę. Jest to przepis, który dostałem od ciotki ładnych parę lat temu. Od tego czasu ta sałatka pojawia się u mnie w domu co roku na każde święta tuż obok tradycyjnej sałatki jarzynowej. Połączenie ananasa z czosnkiem może wydawać się dziwne, ale osobiście je uwielbiam od czasu kiedy na jakiejś imprezie zamiast moczyć kawałki ananasa w fondue z czekolady zanurzałem je w sosie czosnkowym i pochłaniałem hurtowo ;) Sałatka jest niezwykle prosta i szybka, najwięcej czasu zajmuje ugotowanie jajek na twardo :)


Składniki (4-5 porcji):
1/2 puszki ananasa
1/2 puszki kukurydzy
1 słoik selera w zalewie
3 jajka
2 łyżki majonezu
1 ząbek czosnku
pieprz
Przygotowanie:
Gotujemy jajka na twardo. Zalewamy je gorącą wodą i gotujemy 8 minut od zagotowania. Odsączamy selera i delikatnie kroimy, żeby kawałki nie były zbyt długie. Ananasa kroimy w kostkę. Jajka obieramy i kroimy w sporą kostkę (połówkę na 6). Czosnek siekamy bardzo drobno, można go przecisnąć przez praskę lub lekko rozetrzeć na desce. Chodzi o to, żeby w sałatce nie trafiać na duże kawały czosnku. Wszystkie składniki mieszamy z majonezem i doprawiamy pieprzem. Czasem mieszam najpierw wszystkie składniki poza jajkiem, które dodaje do wymieszanej sałatki i mieszam delikatnie, dzięki czemu żółtka zachowują lepszy kształt i nie rozpadają się na pył.



29 komentarzy:

  1. Już wiem, co podam gościom na urodziny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na imprezy jest może trochę mało wyjściowa przez czosnek, ale co tam ;)

      Usuń
  2. podoba mi się ta sałatka:) lubię dodatek selera.
    Widzę, że u ciebie ostatnio faza na ananasa:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to u mnie bywa, że kupię jakiś składnik, a później go wciskam do kolejnych przepisów, bo na pojedyncze porcje jest mi go zawsze za dużo ;)

      Usuń
  3. do tej pory jadłam tą sałatkę w wersji bez czosnku, za to z marchewką zalewie!! muszę koniecznie spróbować Twojej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza dodatkiem czosnku to dość popularne połączenie smaków :) Marchewka z zalewy to taka jaka idzie do tradycyjnej sałatki jarzynowej? Taka marchewka chyba nie ma dodatku octu, więc pewnie można ją spokojnie zastąpić zwykłą ugotowaną marchewka :)

      Usuń
    2. ta marchewka jest podobnie jak seler starta na ładne cieniutkie paseczki :) pewnie można ugotować samemu, ale ta efektownie wygląda i zawsze to szybciej!! a u mnie dziś na kolację podaję Twoją wersję :)))

      Usuń
    3. To muszę się rozejrzeć po sklepach, bo nigdy nie widziałem takiej marchewki, kojarzę tylko taką pokrojoną w kostkę :)

      Usuń
    4. z tego co się orientuję ona jest dostępna w Kauflandzie!! bo w innych sklepach jest najwyżej jako dodatek do selera!!

      Usuń
  4. faktycznie dla odważnych bo ja nie lobię kukurydzy,selera ani ananasa ;) ale moim znajomym trzęsłyby się uszy przy zajadaniu się Twoją sałatką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To faktycznie w Twoje smaki nie trafiłem, gdyby odjąć to czego nie lubisz to zostałyby jajka w czosnkowym majonezie ;)

      Usuń
  5. Bardzo fajna sałatka :) Robię podobną, ale dodaję jeszcze starty ser żółty :)
    jest przeeepyszna! polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię sałatki ale zdecydowanie zbyt rzadko je robie. Dlaczego? Nie mam pojęcia...Wiem co dziś będzie na kolacje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, ostatnio nawet zastanawiałem się dlaczego tak rzadko robię jakieś sałatki czy surówki, bo bardzo je lubię, ale jakoś sensowne wytłumaczenie nie przyszło mi do głowy ;)

      Usuń
  7. Straszni lubię połączenie ananasa, selera i majonezu. Pamiętam swego czasu bardzo często robiłam podobną sałatę. Zamiast jajka dawałam szynkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie sałatki mają tę zaletę, że tak naprawdę można do nich dorzucić wszystko na co akurat mamy ochotę ;)

      Usuń
  8. Z czosnkiem nie jadlam,za to z dodatkiem szynki tak.Ciekawy dodatek napewno fajnie"lamie"smaki. Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czosnek dodaje lekkiej ostrości i charakteru, dzięki temu równoważy smaki, bo w tej sałatce jest dużo słodkich składników i sama w sobie mogłaby być za słodka. Jeśli bez czosnku to właśnie przydałyby się ser czy szynka, tak jak pisały dziewczyny wyżej, żeby trochę tę słodycz zbalansować :)

      Usuń
  9. ananas z czosnkiem? ciekawe.
    pierwszy raz spotykam się z taką sałatką..
    zapisze sobie przepis, a nóż się kiedyś odważę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co ukrywać, że to jest połączenie dla ludzi lubiących czosnek ;) Najczęściej spotykane jest w przypadku hawajskiej pizzy, jest tam ananas, a większość pizzerii serwuje czosnkowy sos, to chyba najprostszy sposób na obeznanie się z tym połączeniem :)

      Usuń
  10. Robiłam kiedyś podobną, ale bez dodatku czosnku;-) Miłe wspomnienia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz czosnek to spróbuj, fajnie podbija smak :)

      Usuń
  11. Bardzo lubię sałatki z dodatkiem selera z zalewy, do tego ananas i czosnek, to lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak tylko zobaczyłam przepis zaraz tego samego dnia poszłam do sklepu po brakujące składniki :) sałatka rewelacyjna, dodałam nie za wiele czosnku z obawy przed zapachem, ale następnym razem z pewnością dam więcej, bo lubię zdecydowane smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Z czosnkiem trzeba znaleźć dobrą równowagę, żeby był wyczuwalny w smaku, ale nie wypalał podniebienia ;) Kiedyś na trochę większą porcję dodałem 2 naprawdę duże ząbki i sałatką można było wampiry odganiać ;)

      Usuń
  13. Robię podobną. Tzn. kiedyś tam robiłam, chyba jeszcze wędzonego kurczaka dodawałam, prażone orzechy i paprykę. W takiej wersji z jajkami zapowiada się równie ciekawie;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Proszę podpisz się, jeśli komentujesz anonimowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...