środa, 3 lipca 2013

Flambirowana kaczka z morelami

Ostatnio wspominałem, że mam lekką fazę na łączenie mięsa z owocami. Była już polędwiczka z pigwą (klik), dziś zapraszam na pierś z kaczki z morelami, całość podpalona rumem. Muszę przyznać, że pierwszy raz bawiłem się we flambirowanie, no może nie licząc sporadycznych samozapłonów bardzo gorącego oleju ;) Efekt bardzo fajny, słup ognia na pół metra. Po tym jak buchnęło musiałem iść do lustra sprawdzić czy mam jeszcze brwi, ale na szczęście wszystko na swoim miejscu ;) Polecam spróbować, tylko zachowajcie ostrożność, bo z ogniem nie ma żartów. 


Składniki (1 porcja):
1 pierś z kaczki (ok. 200g)
4 średnie morele
1 gałązka rozmarynu
50ml ciemnego rumu
sól, pieprz
Przygotowanie:
Zaczynamy od przygotowania kaczki. Skórę na piersi nacinamy w romby, dzięki czemu łatwiej wytopi się z niej tłuszcz. W mięsie robimy nacięcie jak do faszerowania rolady i wypełniamy je większością rozmarynu. Doprawiamy z obu stron solą i pieprzem. Morele pozbawiamy pestek i kroimy na 4 lub 6 części. Patelnię rozgrzewamy do bardzo wysokiej temperatury bez dodatku tłuszczu. Kładziemy kaczkę skórą do dołu i smażymy przez kilka minut, aż wytopi się tłuszcz i skóra ładnie się zarumieni. Przewracamy i smażymy z drugiej strony przez kolejne kilka minut. Czas smażenia zależy od tego jak wysmażone lubimy mięso. Z kaczką jest jak z wołowiną, można ją podawać w różnych stopniach wysmażenia. Ponieważ ja lubię krwiste mięso, czas smażenia jest u mnie zawsze dość krótki. Na 2-3 minuty przed końcem smażenia wrzucamy morele i resztę rozmarynu. Często mieszamy, po czym wlewamy rum i podpalamy. Sposobów na podpalenie może być kilka. Ponieważ mam kuchenkę gazową wystarczyło, że przechyliłem brzeg patelni do ognia i całość od razu zajęła się płomieniem. Przy kuchenkach elektrycznych niestety się to nie uda. Wtedy trzeba podpalić alkohol ręcznie. Warto użyć elektrycznej zapalarki albo długich zapałek. Jeśli używamy zapalniczki albo zwykłych zapałek trzeba uważać, żeby się nie przypalić, bo ogień bucha nagle. Gdy już uda nam się podpalić całe danie, smażymy je aż alkohol się wypali i ogień zniknie, po czym podajemy. Warto dokładnie zebrać z patelni sosik, który utworzył się z kaczego tłuszczu, moreli i rumu. Podajemy z dowolnymi dodatkami, ja wybrałem lekką sałatkę z młodego szpinaku z czereśniami i prostym winegretem. 



38 komentarzy:

  1. Pięknie podane!Nigdy nie jadłam kaczki,napatrzeć się nie mogę na te zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodatki to pierwsza klasa. zgadzam się w 100%

      Usuń
  2. Ale smakowitości tu znów goszczą mniam mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to przepis dla mojego połówka, on uwielbia kaczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście nigdy bym nie flambirowała niczego (strach przed ogniem) :)
    Cóż, taka przyjemność kulinarna chyba będzie mnie omijać szerokim łukiem...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam połączenie mięso + owoce.
    Kaczucha bardzo zachęcająco wygląda, ale coś czuję, że ja po zrobieniu takiego dania zostałabym nie tylko bez brwi, ale i bez domu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tomciu ale u Ciebie pysznie mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno u Ciebie nie byłam, a tu tak wykwintnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. doskonałe połączenie smaków:) wygląda kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie odważyłabym się podpalać, ale efekt jest zawsze niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tomciu gdzie ty sie podziewasz ? Pozdrawiam Ewa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. pełen obłęd, pierś kaczki podana w sposób jakiego nikt nigdy jeszcze nie wymyślił, kacza pierś, parę moreli, przyprawy i odrobina alkoholu. Cały internet jest pełen podobnego gówna, domorosłych odkrywców i prekursorów, i te komentarze... "świetny przepis" jaki to jest przepis do k.... nędzy, a ty ZOIsz to jak niby kaczkę jadłeś do tej pory, na surowo ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie przepadam za kaczym mięsem, ale uwielbiam każde inne w połączeniu z owocami ;) wiec doskonale Cie rozumiem!!

    OdpowiedzUsuń
  14. kaczka wygląda wyśmienicie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow nie przepadam za owocami z mięsem ale to wygląda tak pysznie, że chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  16. mmmmniam! jak ja dawno nie jadłam takich rarytasów!

    OdpowiedzUsuń
  17. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda to naprawdę rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  19. Nader przyciągające miejsce i doskonale czyta się twoje wpisy :) Wyczekuję na dodatkowe i zapraszam do mnie na moją strone internetową - pewnie jeszcze nie raz tu wpadne przeczytać twoje wpisy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. I nie będzie już więcej gotowania Tomka? :( wielka szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda wspaniale, smakuje pewnie dużo lepiej. Jadę właśnie na zakupy i chyba rozglądnę się za kaczką :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Połączenie smaków jest najlepsze na świecie! Nie ma nic smaczniejszego niż mięso na słodko;)

    OdpowiedzUsuń
  23. szkoda, że to już koniec... usuwam zakładkę, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Szukałam fajnego przepisu na świąteczne danie a Twoja kaczka będzie super pomysłem, dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  25. Մենք տրամադրում ենք միջոց է բուժման տարբեր առողջական խնդիրների, օգտագործելով մի դեղ, որ արդեն տրամադրված է եւ հացահատիկի կարող է բուժել հիվանդությունը ամբողջությամբ.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  27. Tutaj akurat jest mięso z kaczki, nie kurczaka. Sam przepis jak najbardziej dobry i warty wykorzystania, tak jak wiele innych. Najlepiej gotować z przyjemnością, a tu warto też pomyśleć o skorzystaniu z opcji https://mrchef.pl/jak-to-dziala czyli zamówienia dań i składników do nich, żeby samodzielnie coś ugotować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Proszę podpisz się, jeśli komentujesz anonimowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...