środa, 12 czerwca 2013

Pieczony kurczak z rabarbarem

Ostatnio myśląc co bym zjadł i na co mam ochotę do głowy przyszedł mi kurczak. Wprawdzie dla siebie najczęściej przygotowuję udka, a właściwie jedno udko, ale postanowiłem postawić na całego kurczaka, bo zawsze coś z niego zostanie, a wszyscy dobrze wiemy, że takie mięso można wykorzystać na mnóstwo sposobów. Mając już bazę zacząłem myśleć nad resztą. Myśląc o nadzianiu kurczaka cytryną, co już kiedyś robiłem, olśniło mnie, że przecież mamy sezon na rabarbar. A że rabarbar jest kwaśny, a właściwie cierpki stwierdziłem, że świetnie się sprawdzi przy kurczaku. Reszta składników jest bardzo prosta, bo nie chciałem niczym zagłuszać nowego eksperymentu. Zwłaszcza, że do tej pory rabarbar gościł w mojej kuchni tylko w wydaniu na słodko. Kurczak wyszedł super soczysty i delikatny, ale to sosik z pieczenia mnie urzekł. Słodko-kwaśny, świetnie pasował do kurczaka, a dodatkowo sam się zagęścił miąższem rabarbaru, który rozgotował się pod kurczakiem na puree. Mimo że na jednym ze zdjęć na talerzu jest pieczony rabarbar to muszę przyznać, że raczej nie polecam, jednak wystarczy, że oddał co miał najlepszego mięsu i sosowi. 


Składniki:
1 kurczak (ok. 1,6kg)
500g rabarbaru
2 średnie marchewki
1 średnia cebula
kilka gałązek rozmarynu
sól, pieprz
2-3 łyżki oliwy
ok. 200ml wody
Przygotowanie:
Kurczaka dokładnie myjemy, osuszamy i nacieramy sporą ilością soli i pieprzu. Pamiętajmy, żeby mięso przyprawić także od środka. Część rabarbaru kroimy w niedużą kostkę i wkładamy do wnętrza kurczaka razem z 2/3 rozmarynu. Staramy się upchnąć jak najwięcej. Naczynie do pieczenia wykładamy łodygami rabarbaru, dokładamy marchewkę i pokrojoną w cząstki cebulę. Na warzywach układamy kurczaka i obkładamy dookoła resztą rabarbaru i rozmarynem. Skrapiamy oliwą i podlewamy wodą. Wodę można zastąpić bulionem, białym winem lub dowolną kombinacją wszystkich trzech. Całość wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni. Pieczemy przez 1h. Następnie zwiększamy temperaturę do 200 stopni i pieczemy jeszcze 30-45 minut, aż skórka się ładnie zarumieni. Rabarbar w trakcie pieczenia puszcza sporo płynu, więc całość powinna się w trakcie pieczenia jednocześnie gotować na parze. W razie potrzeby można dolać płynu, jeśli byłoby go zbyt mało. 




7 komentarzy:

  1. Kurczak z rabarbarem? Nie jadłam, a wydaje się ciekawym połączeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacja! jeżeli moja wieprzowinka z rabarbarem smakowała, to kurczak z pewnością jest równie dobry:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej opcji rabarbarowej jeszcze nie próbowałam;) Brzmi ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi zachęcająco z rabarbarem... ja póki co kończę zabawę z czereśniami w kuchni a zaczynam z truskawkami:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem ci, że taką pierś, to bym wciągnęła z przyjemnością :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja Cię, Ty to zawsze coś smakowitego wymyślisz,a ja tu głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Proszę podpisz się, jeśli komentujesz anonimowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...